Tuesday, January 6, 2015

Google Translation of Previous Entry

Google Translation of Previous Entry.  "Kvinnan vi besökte är stor - mormors syster . Vi hade för mycket kaffe , som vanligt . Vi gick tillbaka till stan för att samla alla våra paket . " skrev Linnea Gord i ett tidigare blogginlägg , 3 juli 1930. Fotot av besöket var troligen taget av Linnea Gord och skrivet på ryggen är " Lena Klockars och fru Boge vid Vasa " . Linnea Gord tog många bilder . Olga Malm , dotter till Linnea Great - farbror , tog också många bilder . Ett antal av de bilder visas i båda album . När de var tillbaka i Tacoma , klart de fick fotokopiorfrån negativ och delade .

Måndag JULI 7TH , 1930 - MALAX Jag vaknade tidigt eftersom mina ben brytt mig . Jag bestämde jag inte skulle stanna i sängen , så jag gick upp och klädde . Jag gick ut och hittade inte någon, så jag gick tillbaka in i sovrummet , där tant och flickorna sover lugnt . Sedan fortsatte jag att gå tillbaka för att sova . Senare på eftermiddagen hade vi ett åskväder , och pojkarna skyndade ut sextio för att få hö i . Elsie Brann ( en tjej från Kalifornien som bodde i Malax ) var över på kvällen men bara stannade i några minuter . Gustaf hade en ny cykel och jag gick för en åktur på den samma kväll .

Tisdag juli 8TH , 1930 - MALAX Idag var en regnig otäck dag . Vi hade middag på Sjölunds på kvällen och hade en härlig tid , även om det inte länge .

Onsdag, juli 9th, 1930 Flickorna kvar för Orawais morse , så det var typ av tyst hela dagen . Jag tvättade större delen av förmiddagen och på eftermiddagen tant och jag promenerade till skomakaren och till prästgården . Den gamla pastorn var där , inte den unge man . Jag var uttråkad . Gick till Elsie s senare på eftermiddagen och vi gick simning i floden . Det var riktigt trevligt , även om det var ganska blåsigt . Elsie hade en roman baddräkt - hennes siden slip . Vi hade lite choklad och tårta på Elsie plats och sedan körde vi upp för att få mina skor . De var fast fint och jag hade bara att betala fyra varumärken för fixin " ( ca 10 ¢ ) . På vägen tillbaka mötte vi pastor Malmsten (han är den unga prästen ) och chattade med honom en stund . Han är mycket trevligt . Unga , snygg och allt det där. Jag fick en blomma från en " beundrare " den kvällen . Blomman var en kaktus blomma , mycket vacker , och mannen var en gentleman från Malax . Jag får en stor kick av honom . Han kallar mig " Olga " hela tiden . Han säger att jag ser ut som mitt namn ska vara "

No comments: