Thursday, November 6, 2014

Previous Post - Translated in Swedish by Google

.This is the previous post, translated into Swedish by Google - .. vi som var på väg till Malax klättrade in i tåget , efter att ha sagt adjö till dem vi lämnar bakom . Omedelbart efter att tåget lämnat stationen vi bosatte sig för en trevlig lång sömn . Vi bytte tåg i Seinäjoki , men jag tror inte ens vill minnas att . 23 jun 1930 Måndag, 23 Juni, 1930 - Vasa och Malax , FINLAND Framme i Vasa ca 09:00 , vi såg hur vi skulle för att inte falla i sömn mitt på gatan . Vi lyckades dock att hålla ögonen öppna medan vi bummed runt torget och staden tills 02:00 . Sedan klättrade vi i Malax bussen som vi hade klättrat in i tåget på morgonen , nästan sover. Vi sov hela vägen till Malax , var och stödd på de andras axel. Vi vaknade när vi nådde Malax klockan 4 och klättrade av bussen med alla våra resväskor och buntar . ( ! . Ah Vilken lättnad Vi var åtminstone genom att bära resväskor för en månad ) Vi snubblat på vägen till Farbror Isaks plats - vår vistelseort . Där mötte vi att god herre själv - min farbror . Efter att ha hälsat alla runt platsen , åkte vi till vårt sovrum . ( Jag kan lika gärna sluta att förklara just nu att det fanns fem av oss - . Wilma , Tyra , Olga , min faster och jag själv ) Vi hade en trevlig stort sovrum , med en säng vardera . Det vill säga , tre av oss hade en säng styck , men Olga och Wilma sov tillsammans eftersom de var den minsta . Möblerna i vårt rum bestod av två enkelsängar , en utdragbar säng , en dag - och -natt- soffa , ett stort bord på vilket vi gjorde vår brevskrivning , en byrå på vilken vi spillde vårt pulver , en fonograf , en litet stativ , ett par krukväxter på läktaren, ett tvättställ , våra resväskor , och sist men inte minst , den cockelong ( jag vet inte om det är den korrekta stavningen ) . Detta var vår spis, en stor grön sak som nådde från golv till tak . Det var inte precis en spis inte heller var det en öppen spis . Det var bara en cockelong . ( Skrivet : Kakelugn ) Samma kväll som vi tömde ut våra resväskor , hängde upp våra klänningar och sorterade kläder som skulle tvättas - som var gott ! Vi skrev också brev , efter som vi var för trött för att göra något annat än att gå till sängs - som vi gjorde !

No comments: